tisdag 12 mars 2013

Långt mellan gångerna

Ja, det blir långt mellan inläggen här, men när jag känner för att skriva något så har jag inte tid/tillgång till dator, och när jag väl sitter vid datorn så känner jag inte för det.
Men nu blir det en kort update i alla fall.
I nästa vecka är det tenta i den här h-veteskursen som vi har nu. Även fast jag inte är redo för en tentan så längtar jag ändå till på onsdagkväll när tentan äntligen är avklarad. Då ser det ut som att det blir middag någonstans i Stockholm med klassen, mysigt! Sedan är jag ledig – helt ledig i två veckor!! Så skönt, över jul blev det inte så mycket ledigt, så det blir som ett jullov nu över påsk istället. Ska bara ta det lugnt och åka hem till mamma, pappa och Adam en sväng.
Men i alla fall, förra veckan var jag på Norrlands onsdagkväll och dansade lite, skönt och komma hemifrån ett tag, och sen inte vara bakis dagen efter heller. Torsdagen sen blev det go’middag här hemma. Anna bjöd på vegetariskt med sojabiffar, broccoli- och blomkålspuré, sparris, tomater och sås, mycket gott det! Sedan bjöd jag på chokladmousse (sån man gör på pulver och mjölk) med kiwi och granatäpplen, inte helt fel det heller :)
I helgen har det varit plugg och lite tv-serier för hela slanten och så ser även denna vecka ut. Igår for jag och Anna hem till Gio där det pluggades hela dagen och vi var inte hemma förrän vid 9. Idag har vi suttit i ett grupprum på BMC till klockan 5 då vi bytte rum och satt oss på ett möte med Medical Master Council (tror jag vi heter) och sen kom jag hem för en timme sedan ungefär, så nu har jag bosatt mig i soffan.
Resten av veckan går också i pluggets tecken. Imorgon blir det Norrlands för plugg. Lite billig lunch där och sedan lyxfika på Årummet på eftermiddagen, man måste ju ha något att se fram emot. Sen hade jag tänkt ha torsdag eller fredag helt pluggfri för att få ett break från det hela. Då blir det en sväng på stan för att försöka hitta något fint, också måste jag leta en present.
Nu blir det TV!
 2013-03-07 19.31.042013-03-07 20.46.03
IMAG1174

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar