söndag 24 mars 2013

Björklinge

Är precis hemkommen från Björklinge där jag träffat min "familj" som tog in mig då jag inte hade någonstans att bo i början av utbildningen. Jättekul att träffa dem igen och mysigt att få vara lite barnvakt åt småtrollen.

Vi insåg, precis som jag och Anna insåg för några dagar sedan att det var nästan ett halvår sen jag bodde där och sedan vi sågs senast. Tiden har verkligen gått så fort ända sedan utbildningen började och jag kan inte fatta att jag bott i lägenheten i snart ett halvår (den 5 april närmare bestämt).

Lite konstigt hur vissa saker försvinner helt ur minnet. När jag skulle söka bussar så kom jag inte ens ihåg vilken hållplats jag skulle till, även fast jag åkte där flera gånger i veckan under en månads tid, men när jag väl satt på bussen så kom jag ju ihåg allt, allt man åker förbi som Lövstalöt, Bälinge, Stora/lilla Vallskog, Högsta (som alltid får mig att tänka på Kramfors), rondellen alldeles innan man ska plinga och sedan där man kliver av, Björklingegården. Jag möttes redan ute på gården av Mika (hund) som verkade känna igen mig och vara glad att se mig, även Linus kände ingen mig, och lilla Skrutt (katt) som jag hann träffa en stund också. Dock tror jag inte Tyra kände igen mig, men hon var glad ändå. Vi spelade tvspel och mobilspel, tittade på tv och byggde lego.

Men det var det, nu är jag som sagt hemma igen, jag måste packa det sista för imorgon blir det en väldigt tidig morgon med hemlig utflykt, spännande!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar