lördag 30 mars 2013

Födelsedagsmiddag till pappa!

I mitten på månaden fyllde pappa 60 år, men eftersom att han var i Thailand då tillsammans med mamma och Adam så firade vi honom igår istället då resten av familjen bjöd honom på middag.

Förrätten gjordes av Mikael och Adam och bestod i baguetter med en creme fraiche- och oströra och räkor stekta i saffran och chili.

Till varmrätt gjorde vi sen helstekt oxfilé med klyftpotatis och rotfrukter i ugn och en rödvinssås.

Sen stod jag för efterrätten, koladröm med daimgrädde och jordgubbar. Gjorde den i somras också innan jag flyttade från Kristianstad, och det är en riktig sommartårta. Den blev riktigt god och var väldigt uppskattad. Till och med Adam, som annars är väldigt anti allt tyckte att det var den godaste tårtan han nånsin ätit.

Sen fick pappa sin present också. När det blir lite varmare och ljusare ute ska han få flyga flygplan över Kramfors med omnejd och själv få köra planet, blev en väldigt bra present och är lite avundsjuk faktiskt. Eftersom att Mikael inte var hemma i måndags då Adam fyllde år så han fick sin present också, Gran Turismo 5 till Playstationet, så han blev nöjd han också.

Allt som allt var det en riktigt trevlig kväll.

2013-03-29 18.41.002013-03-29 19.42.11

Idag har jag varit på stan en sväng och träffat ett par gamla kompisar och fikat och strosat lite. När jag kom hem gjorde jag en påskäggsjakt åt Adam och ikväll har vi sett Life of Pi, som var riktigt snygg och så, men lite utdragen. Sen har jag också precis hunnit skjutsa brorsan och hans kompis in på Gladan. Vilket faktiskt fick mig lite festsugen också, fast Kramfors uteliv lockar väl inte direkt, så jag väntar gärna tills jag kommer tillbaka till Uppsala med den biten.

Jag fick också ett påskägg :)

Uppsala åker jag ju faktiskt till redan imorgon. En vecka i Kramfors slut. Det har gått väldigt fort även fast jag inte gjort så mycket. Men det har varit väldigt skönt och välbehövligt att få vila upp sig på hemmaplan efter den här vintern/våren. Nu är jag redo för Uppsala igen och nästa kurs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar